برج‌های خنک کن و یا کولینگ‌ تاورها بر اساس تبخیر سطحی کار می‌کنند. در برج خنک کن‌های قدیمی به دلیل نداشتن پکینگ‌های خنک کننده ظرفیت پایینی داشتند و به همین دلیل برای رسیدن به ظرفیت‌های بالا به خصوص در صنایع و نیروگاه‌ها مجبور به ساخت برج‌ها خنک کن با ابعاد بسیار بزرگ بودیم. پکینگ‌های خنک کننده با ایجاد تغییراتی در جریان آب و هوا، ظرفیت تبخیر و سرمایشی برج خنک کننده را افزایش می‌دهند.

پکینگ گرید اسپلش نوع خاصی از پکینگ‌های خنک کننده برج خنک کن است که برای مواردی که آب ورودی به برج خنک کن سختی بالایی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پکینگ‌های خنک کننده که با عنوان پکینگ‌های مشبک نیز شناخته می‌شوند از جنس پلی پروپیلن (PP) ساخته شده‌اند و در آبهایی با سطح بسیار بالای سختی و که ذرات معلق (TSS) در آب ورودی به برج خنک‌کننده وجود دارد، به کار می‌روند. در پکینگ‌های گرید اسپلش، فاصله بین شبکه‌ها به اندازه‌ای است که هیچ گونه رسوبی بر روی پکینگ ایجاد نمی‌شود، بنابراین عملکرد کولینگ تاور تحت تأثیر این رسوبات، افت نمی‌کند.

پکینگ‌های گرید اسپلش با توجه به نوع متریال ساخت، طراحی و ابعاد انواع مختلفی دارند. در این بخش دو مدل  از  انواع مدل‌های پکینگ گرید اسپلش را بررسی می‌کنیم.

پکینگ گرید اسپلش GR60X60

پکینگ گرید اسپلش GR60X60 از جنس پلی پروپیلن ساخته شده است. بلوک‌های آن مربعی و در ابعاد 60 در 60 سانتی‌متر با ارتفاع 50 سانتی‌متر است. این مدل پکینگ گرید اسپلش می‌تواند تا دمای 90 درجه سانتی گراد بدون مشکل و دفرمه شدن کار کند. فاصله شیت‌ها از هم 5 سانتی‌متر و سایز ورودی آب 34 میلی‌متر است.

پکینگ گرید اسپلش مدل FC 70.34

پکینگ گرید اسپلش FC 70.34 از جنس پلی پروپیلن ساخته شده است. بلوک‌های آن مربعی و در ابعاد 100 در 100 سانتی‌متر با ارتفاع 50 سانتی‌متر است. این مدل پکینگ گرید اسپلش می‌تواند تا دمای 90 درجه سانتی گراد بدون مشکل و دفرمه شدن کار کند. فاصله شیت‌ها از هم 5 سانتی‌متر و سایز ورودی آب 34 میلی‌متر است.

پکینگ برج خنک کننده
ادامه مطلب

کاربرد پکینگ گرید اسپلش

طراحی پکینگ گرید اسپلش برج خنک کننده به صورتی است خطر رسوب و ته نشینی ذرات موجود در آب ورودی برج را به حداقل می‌رساند. پیکربندی پکینگ گرید اسپلش به صورتی است احتمال ته نشین شدن ذرات که مشکلی رایج در برج‌های خنک کن است را روی سطح پکینگ کاهش می‌دهد. این ویژگی به ویژه در مناطقی که سختی آب یا مواد جامد معلق در آن، چالش‌هایی را برای استفاده از سایر پکینگ‌های خنک کننده ایجاد می‌کند بسیار کاربردی است.

پکینگ گرید اسپلش بیشتر در برج‌های خنک کننده بتنی و فایبرگلاس نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کاربرد آن فقط به این موارد محدود نمی‌شود و در صنایع زیر نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • تولید و ساخت تجهیزات و تأسیسات تهویه مطبوع مانند هواساز، ایرواشر و کندانسور تبخیری
  • تصفیه آب و فاضلاب (پساب) که به عنوان مدیای فاضلابی برای رشد باکتری
  • صنایع مربوط به فولاد، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، به صورت کلی صنایعی که کیفیت آب در گردش در دسته آب‌های آلوده قرار می‌گیرد.
  • در تمامی برج خنک‌کن‌هایی که آب در گردش آن‌ها سختی بالا و املاح فراوان دارد.
  • در تمام صنایعی که آب سیرکوله چربی بالایی داشته و کیفیت آن پایین است.
  • در تأسیسات تهویه مطبوعی که از چیلر آبی استفاده می‌کنند و کیفیت آب جبرانی چیلر پایین است، برای مثال در شهرهایی مانند اهواز، کرمان، قم و …

مزایای پکینگ گرید اسپلش نسبت به سایر پکینگ‌های برج خنک کن

پکینگ‌های گرید اسپلش نسبت به انواع دیگر پکینگ‌های برج خنک کن مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و در گذر زمان کمتر دچار پودر شدن و شکنندگی می‌شوند. همچنین طول عمر این پکینگ‌ها بالاتر است و مقاومت حرارتی بالاتری دارند. پکینگ‌های گرید اسپلش می‌توانند تا دمای 120 درجه سانتی گراد بدون هیچ گونه دفرمگی و تغییر شکل کار کنند.

به دلیل جنس متریال پکینگ‌های گرید اسپلش که اغلب از انواع پلیمرها ساخته می‌شوند، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و ساییدگی دارند. این پکینگ‌ها قابلیت شستشو با اسید و تمیز شوندگی بسیار بالایی دارند. در نهایت به دلیل ساختار فوق العاده آن‌ها، رسوب گذاری بسیار کم خواهد بود و نیاز به شستشو و تمیزکاری نسبت به سایر پکینگ‌های برج خنک کن در این پکینگ‌ها کمتر است.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
ادامه مطلب

یکی دیگر از مزایای پکینگ گرید اسپلش، ماژولار بودن آن است که تعویض و نگهداری پکینگ را بسیار ساده‌تر می‌کند. به دلیل ماژولار بودن پکینگ گرید اسپلش، می‌توان هر بخشی از پکینگ که دچار مشکل شده است، بدون آسیب رساندن و یا تعویض بخش‌های دیگر تعویض شود.

ساختار تشکیل دهنده پکینگ‌های اسپلش

پکینگ گرید اسپلش برج خنک کننده با ساختار شبکه مانند آن مشخص می‌شود. این پکینگ از کانال‌ها یا شبکه‌های به هم پیوسته تشکیل شده است که میزان توزیع یکنواخت آب را افزایش می‌دهد و حداکثر تماس آب با هوای جریان یافته در برج را فراهم می‌کند.

نحوه‌ی عملکرد پکینگ گرید اسپلش به صورتی است که ساختار شبکه مانند آن آب به صورت قطرات ریز درآورده و سطح تماس آب با هوای داخل برج افزایش می‌یابد. این حالت پاششی تعداد دفعات برخورد ذرات آب با شبکه‌های پکینگ را افزایش می‌دهد و افزایش تعداد دفعات برخورد باعث می‌شود ذرات آب فرصتی برای ته نشینی و رسوب گذاری نداشته باشند.

در گذشته پکینگ گرید اسپلش از چوب ساخته می‌شد، اما امروزه از موادی مانند ABS، پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی استایرن ساخته می‌شود که دوام و مقاومت پکینگ را در برابر شرایط سخت محیطی در برج‌های خنک کننده را تضمین می‌کنند.

ویژگی‌های پکینگ گرید اسپلش

1. عدم رسوب پذیری

به دلیل ساختار یکپارچه و بدون سطح در پوشال‌های پاششی، این پکینگ‌ها از رسوب گیری برج خنک کن جلوگیری می‌کنند.

2. مقاومت در برابر اسیدشویی و مواد شیمیایی

این پکینگ‌ها از مقاومت قابل توجهی در برابر اثرات اسیدشویی و سایر مواد شیمیایی برخوردارند.

3. عمر مفید بالا و دوام مناسب

با توجه به ساختار مقاوم و باکیفیت، پکینگ‌های اسپلش دارای عمر مفید بیشتری نسبت به سایر پکینگ‌های خنک کننده هستند.

4. افزایش راندمان سیستم خنک کاری

این پکینگ‌ها بهبود بازدهی در انتقال حرارت را ایجاد می‌کنند و راندمان سیستم خنک کاری را افزایش می‌دهند.

5. استحکام بالا و انعطاف پذیری مناسب

ساختار مقاوم باعث افزایش استحکام پکینگ می‌شود، در حالی که انعطاف پذیری آن نیز حفظ می‌شود.

6. تحمل دمایی

این پکینگ‌ها تا دمای 90 درجه سانتیگراد به صورت دائم و تا 120 درجه سانتیگراد در حین کار موقت تحمل دما دارند.

پکیج تصفیه فاضلاب کارواش
ادامه مطلب

7. سهولت در نصب و نگهداری

قابلیت تعویض و نصب سریع به همراه سهولت در نگهداری از ویژگی‌های این پکینگ‌ها می‌باشد.

8. حفظ کارایی در مقابل آبهای سخت و آلوده

این پکینگ‌ها در برابر آبهای با سختی بالا و همچنین آب‌های آلوده شهرک‌های صنعتی کارایی خود را حفظ می‌کنند.

9. افت فشار کم

افت فشار در این نوع پکینگ‌ها بسیار کمتر است، این امر باعث بهینه سازی عملکرد سیستم می‌شود.

10. سطح ویژه مناسب برای تبادل حرارت

ساختار و سطح ویژه پکینگ‌ها (130 متر مربع در متر مکعب) تبادل حرارت مطلوب برای افزایش عملکرد برج را فراهم می‌کند.

نحوه نصب پکینگ گرید اسپلش

نصب پکینگ گرید اسپلش به نحوی طراحی شده است که به هیچ نیازی به نگهدارنده خاصی ندارد. این پکینگ با استفاده از سیم‌های فولادی داخل برج خنک‌کننده آویزان می‌شود. این قطعه با ساختاری که به راحتی قابل تعویض، نگهداری و نصب است، به عنوان یک واحد ماژولار شناخته می‌شود. برای نصب این پکینگ، همان طور که ذکر شده است، از سیم و کابل فولادی و اجزایی به نام اسپایدر در سیستم کولینگ تاور استفاده می‌شود.

قیمت پکینگ گرید اسپلش

قیمت پکینگ گرید اسپلش به عوامل مختلفی از جمله نوع متریال ساخت، میزان خلوص متریال و ضخامت شبکه‌ها، مدل آن، متراژ درخواستی و نوع طراحی بستگی دارد. اما به صورت کلی قیمت پکینگ گرید اسپلش با توجه به افزایش ظرفیت برج کن که در نتیجه نصب آن حاصل می‌شود، اقتصادی و مقرون به صرفه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید پکینگ گرید اسپلش و همچنین دریافت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در مهراب زیست پارس تماس بگیرید.

فروش انواع گرید اسپلش

پکینگ‌های گرید اسپلش با توجه به متریال ساخت و نوع شبکه بندی برای کاربردهای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. شرکت مهراب زیست پارس یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های فروش انواع گرید اسپلش است که بهترین پکینگ‌های گرید اسپلش را برای صنایع مختلف به مشتریان خود ارائه می‌کند. علاوه بر فروش انواع گرید اسپلش، برای خدمات پشتیبانی، تعمیر و مشاوره قیمت پکینگ گرید اسپلش می‌توانید با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید.

امتیاز post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button